lørdag den 16. marts 2013

I don't understand love

Nogen gange, så forstår jeg bare ikke kærlighed.


Jeg ved ikke om I syntes det er underligt, at jeg bare ikke forstår det for det meste, men det gør jeg bare ikke.

For hvad ER kærlighed egentlig?
Det er der sikkert mange der ikke tænker over, men det gør jeg. Jeg tænker over det, rigtig meget endda. Jeg tænker over hvem jeg giver min tillid og kærlighed til RIGTIG grundigt.

Jeg fandt dette billede, som jeg syntes er sødt, trist og beskrivende. For en dag så sker det for os alle, det som billedet viser.

Nu ville jeg skrive min "erfaring" om kærlighed. Jeg har læst nogle kærlighedsbøger, Vi Unge artikler og set en masse kærlighedsfilm. Så her min beskrivelse af billedet og det virkelige liv.

1. Mødet, hvor man overhovedet ikke aner hvem hinanden er eller hvordan ens personlighed er. Det er der, hvor du kan vise hvem du er og bare være dig selv også må ham/hende bare acceptere dig, hvis ham/hende syntes om dig.

2. Venner. Man begynder at se hinanden mere, hygge sig og at snakke sammen, men det ville nok stadig være lidt akavet at kramme eller være sammen uden flere venner. Man opbygger bare et bedre venskab, men det kan jo også gå skævt, hvor man bare ikke ses og bare..I ved..ja.

3. Bedstevenner. Nu er man VIRKELIG gode venner og kan næsten alt sammen. Kramme, være sammen alene, snakke om private ting uden de fortæller det videre. Man kan bare have det sjovt, uden det er akavet eller pinligt.

4. Forelskelse. Nu begynder man at se, at man godt kan lide hinanden. Bare ikke på vennemåden, men på den anden måde. Man er nok bange for at den anden ikke ville give ens kærlighed "tilbage".

5. Kærester. Nu har man fundet ud af, at man virkelig føler noget og man tog skridtet videre. Der er mange der vælger at holde det hemmeligt i starten, og derefter offentliggøre de deres forhold, når de er klar. I sådan et forhold, der laver man næsten det samme som når man er bedstevenner. Man hygger sig stadig, har det sjovt, krammer og så videre.

6. At slå op. Det skulle bare ikke være jer to, og det er selvfølgelig trist i starten, men du ville komme over det. I denne fase har du brug for dine venner og veninder. Det er vigtigt at du ikke bare sidder alene på dit værelse eller græder dig selv i søvn. Du skal bare komme over ham/hende.

Jeg håber at I kunne bruge det her, selvom det bare var et indlæg jeg lige fandt på jeg ville lave. Hvis I ville have andre slags hjælpeindlæg eller andre slags af disse, så skal I inde på Facebook skrive en besked til hjælpeindlægs idé eller sende et billede med billeder/faser på også beskriver jeg det gerne.


xoxo
(https://www.facebook.com/millasblog)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar