fredag den 31. august 2012

Bornholmerturen.

Hvert år, eller hvert andet, tager folk på min skole afsted til det vi kalder Bornholmerturen.

Lærerene siger det bliver en spændende, og lærig, uge. Men os elever, tjaa, vi ser det som en ekstra uges ferie til sjov og ballade. Jeg tror at det bliver en hyggelig uge, sammen med 6. klasserne.
Vi, i 7. klasse, omgås ikke så meget med dem fra 6. klasse. I hvert fald ikke før nu, hvor de tidligere 7. klasser er flyttet. Det var dem vi plejede at være meget sammen med, men det kan vi ligesom ikke nu. For som jeg har sagt, nok 100 gange før, så flytter man skole efter 7. klasse.
I hvert fald på min skole, men det er ikke det jeg vil fortælle om i dag, hehe.

Vi har fået en laaaaang pakkeliste, og vi skal pakke det hele i weekenden. Ikke at man godt kan nå det, men det er bare SÅ meget! Og jeg bliver også færdig med værelset i weekenden.
Det regner mine forældre i hvert fald med, hehe, og jeg håber også vi bliver færdig inden jeg skal til Bornholm, for jeg orker ikke at komme hjem, pakke ud og gå i gang med værelset igen.
Det vil ikke være så sjovt. Er sikkert mega træt efter den lange tur. Kommer først hjem klokken halv tre eller sådan noget, men det kan jeg altså ikke huske. Jeg kan huske hvordan vi kommer derover og, næsten, tidspunkterne. Lang, men hyggelig tur derhen. Og hjem igen, for den sags skyld.
Holstebro Banegård -11.15 - 11.33 - TOG
Fredericia                 - 13.21 - 13.34 - TOG
København H           - 15. 22 - 16.15 - BUS
Ystad, Sverige          - 18.15  -18.30 - FÆRGE
Rønne, Bornholm     - 19.50

Det er sådan vi kommer derover, og der er andre tidspunkter for hvornår vi tager tilbage.
Når vi skal hjem igen, så skal vi op klokken halv fem, eller sådan noget, og afsted klokken halv syv. Det er mega tidligt og ingen af os orker det ikke rigtig. Jeg tror jeg sover næsten hele vejen hjem, det er jeg sikker på. Det eneste problem er at jeg ikke rigtig tør sove, pga. at folk sikkert bare tegner på ens ansigt eller sådan noget, og det gider jeg bare ikke have så tidligt om morgnen, altså.

Jeg regner med at tage noget slik med, chips, saftevand og noget andet måske, så vi rigtig kan råhygge med hinanden. Det bliver sikkert mega fedt deroppe, og vi får et stærkere venskab med dem fra 6. klasse. Jeg er allerede gode venner med nogle af dem, men ikke dem alle. Ikke at det gør noget.

Jeg håber, at jeg kommer til at sove sammen med dem jeg vil. Lærerene skal nemlig bestemme hvem vi sover med, og det bliver ikke godt, tror jeg. Man må gerne ønske, og sidste ønske dag var i går.
I hytten skal vi selv lave aftensmad, lærerene stiller noget frem til os, som vi bare skal tage. Vi skal selv stå op om morgenen, tror jeg, og vi skal selv sørge for morgenmad, hehe.
Jeg tror vi vækker hinanden, i stedet for bare at stå op og skride fra hinanden. Jeg håber på at sove sammen med mine bedsteveninder. Det er tre fantastiske piger, som jeg gerne vil sove sammen med.
De hedder Lea, Nicoline og Frida. Jeg har fortalt jer om Frida og Nicoline før, om når jeg er ude og ride med dem, men jeg har ikke fortalt jer om dejlige Lea.

Lea er en pige, selvfølgelig, som er sort og har kort sort hår. Hun klæder sig lidt som en dreng, men det er det der gør hende sej. Hun har en fantastisk personlighed, og er faktisk altid glad, når jeg er sammen med hende. Hun ønsker også at sove sammen med mig, Frida og Nicoline, hehe.

På turen derop får vi at vide hvem vi skal sove i samme hytte er, men oppe på Bornholm, så skal vi til Christiansø, cykle rundt på øen også får vi lov til at "shoppe", hvis man kan kalde det, det..
Jeg håber det bliver en god tur til Bornholm, for det er jo første gang jeg er derover, hehe, så lærerene har bare ikke at være for strenge overfor alle os stakkels, små elever i 6. og 7. klasse..
xoxo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar