fredag den 7. september 2012

Bornholmerturen!!!

Så er jeg hjemme igen, fra en dejlig tur til Bornholm. Min allerførste tur til Bornholm.

Det var fandme en dejlig tur, og vi blev alle virkelig knyttet til hinanden, hehe. Der var op - og nedture, men sådan er det jo nogle gange. Jeg sov på samme værelse med en der hedder Maja, en sød pige fra 6. klasse. I min hytte, N3, var vi Frida, hende som jeg har snakket om før, Maibrit, mig, Maja og Jessica. De var ok at sove sammen med, på nær at de kunne blive sure over næsten alting.

ANKOMST, 1. dag.
Jeg gjorde mig klar, pakkede det sidste og tog afsted til Holstebro Banegård. Alle de andre, eller næsten, var kommet og vi var klar til at tage afsted. Vi tog vores kufferter, og rygsæk, og smuttede ind i toget. Jeg sad sammen med min nok bedsteven Jacob. Vi hyggede virkelig, og JA drenge og piger kan godt være bedste venner. Det tog ti timer at komme derhen, og vi kørte klokken halv, eller kvart i, ellve. Eller var det tolv? Det kan jeg ikke huske, vi gik i hvert fald glip af skoledagen, hehe.
Da klokken blev noget andet, så skulle vi med bussen, over til Sverige. Min første tur til Sverige, hehe, meget smukt sted. Vi ventede på færgen i nok... en halv time tror jeg, og da den kom, så skubbede i nærmest til hinanden, for at komme til, det var virkelig svært at komme til.
Færgeturen, den varede nok to timer, ellers var det mindre, det lagde jeg ikke mærke til, men hyggeligt, det var det i hvert fald. Jeg gik nogle gange ud, et sted på færgen, og kiggede ud over havet og sådan. Det var virkelig smukt, hehe. Da vi ankom, skulle vi med endnu en bus til Rønne, eller rettere sagt, til Hasle Feriepark, og pakke ud, hehe. Meget hyggeligt sted. Det var faktisk den første dag, vi lavede ikke så meget mere, andet end at pakke ud og redde seng.

2. dag
Vi tog bussen og kørte rundt omkring i en bus, vi kørte meget i bus, og vi kørte ud til en kirke. St. Oles kirken, tror jeg det hedder, og jeg tog lidt billeder sammen med Maja, min værelseskammerat. Vi var vidst også ved Rytterknægten, jeg var bare ikke deroppe, vi var også ved Rokkestenen. Den kunne min matematiklærer og biologilærer rokke med, da der var nok 15 børn på. De er virkelig stærke. Vi fortsatte ned til Ekkodalen, hvor næsten ALLE skulle prøve at råbe noget. Det var ret sjovt, også klappede vi alle i takt, og det lød lidt awesome. Vi var også en tur på Dueoddestrand, i ved, den strand med Danmarks fineste strand? Og helt seriøst.. Det var VIRKELIG fint, det var, hvis du tabte dit ur så gik det i stykker. Det var virkelig dejligt at røre ved, og det er et dejligt sted at tage hen, sammen med vennerne eller familien. Bornholm, kan faktisk anbefales i sommertiden, hehe. Eller kørte vi bare hjem og hoppede i poolen. Det var virkelig klodt, men dejligt at komme i vandet, hehe. Det var en hyggelig dag, syntes jeg.

3. dag
Vi lejede cykler, fordi vi skulle ud og cykle en laaang tur, den dag. Virkelig lang tur. Der blev nok cyklet 26, 5 km, og det er jeg fandme stolt af! Jeg tabte mig sygt meget den dag. Vi cyklede ud til Jons Kapel, som var et virkelig sejt sted, syntes jeg, fordi man kunne klatre og det hjalp mig virkelig med balancen og motion. Vi cyklede videre ud til Hammershus, ned ad nogle stejle bakker, det var helt vildt. Jacob faldt en gang, men det var ikke så slet, han kom op på benene igen, men så faldt der en til. En af pigerne faldt og slog hul i knæet, også blev hun på en måde opmærksomhedskrævende. Hun kunne sagtens gå normalt, hun beskyldte bare forbindingen for at hun ikke kunne gå. For den var for stram, åbenbart, men det tror jeg sgu ikke på. Så hun tog hjem før tid, sammen med skolelederen/inspektøren Marianne. Det var faktisk uretfærdigt at hun skulle sær behandles, men til sidst var folk ved at blive ligeglad med hende, hehe. Inklusiv mig. Ikke for at være ond, men jeg var ved at blive træt af hende. Ellers cyklede vi videre, hele vejen hjem og sådan. Så om aftenen løb vi en tur, mig og nogle andre, sammen med lærerene, eller inspektøren og min biologilærer. Vi løb cirka 3-4 km, om aftenen/natten og det var faktisk meget hyggeligt. Ellers smuttede vi bare i seng, næsten lige bagefter vi havde hvert ude og løbe, hehe.

4. dag
Vi stod op klokken halv syv, som vi plejer, og gjorde os klar. Vi tog bussen over til en båd, virkelig underlig båd, og tog den underlige båd over til Christiansø, hvor dagens tur gik hen. Det var en dejlig dag, men havet bølgede helt vildt, så jeg var usikker på om mine køresyge-armbånd virkede.
Der var folk fra TV2 Bornholm, som skulle med over på båden. De interwievede, hvis det er sådan man staver det, to af mine venner fra 6. klasse, Lise, Lea og Emma tror jeg det var. De kom på TV om aftenen, og der var også nogle andre fra min klasse der kom på TV. Tobias, en fra 6. klasse, kom også på TV, for at kaste op. Jacob, min bedste ven, for at ligge sig på gulvet og Lea, fra min klasse, for NÆSTEN at kaste op. Da vi var fremme, gennemgik vi reglerne for hvad man måtte og sådan, også skulle vi spise. Bagefter gik vi samlet lidt rundt på øen også skulle vi se DRONNINGEN.
Jep.. Jeg har set dronningen, og jeg har billeder, men de ligger desværre ikke på min computer, så i får ikke lige et, hehe. Efter det, så måtte vi gå ind i kiosken, som var den eneste. Så gik turen ellers hjemad, mod Hasle. Til aftensmad fik vi kartoffelskiver+både og kylling, lækkert.

HJEMREJSEN, 5. dag
Det er så i dag, ja. Vi stod op klokken 4, i min hytte, for at blive færdig med rengøringen og sådan. Vi spiste vores morgenmad, som bestod af cornflakes, for ingen gad spise rugbrød eller havregryn. Vi fejede hytten, vaskede op og redte sengene. Der så fint ud, i vores øjne, da vi gik derfra. Jeg har godt nok glemt min vandflaske, en liter flaske eller hvad man kalder det. Jeg tror også de andre piger i hytten har glemt noget, men det har jeg slet ikke fået noget afvide om. Vi var liiiige ved at komme forsent til bussen, som kørte klokken halv seks. Vi løb, mig og Maja, over til bussen, for ikke at komme forsent, men heldigvis nåede vi og blev ikke nød til at stoppe bussen, for at komme med, hehe. Der gik ikke særlig lang tid, før vi var over ved færgen, men uheldigvis skulle vi vente i nok 20 minutter. Vi fik hvilet os lidt, også skyndte vi os over til færgen, hehe. Det var ikke det bedste vejr at sejle i. Båden gyngede fra den ene side til den anden og folk kastede op, skreg, græd og jeg ved ikke hvad. Det var som en gyser film, det var. Jeg sov godt nok hele vejen, eller næsten, men kunne jeg høre det? JA, JEG KUNNE HØRE DET! Orh, det var forfærdeligt, men på en måde gik tiden hurtigt. Så skulle vi med endnu en bus, som kørte gennem Sverige, over Storebælt, tror jeg, og videre til København Hovedbanegård. Vi tog toget fra København Hovedbanegård, til Fredericia, hvis det er sådan det staves, og der skiftede vi tog, og kørte hele vejen hjem til Holstebro Banegård, hvor min mor stod og ventede på mig. Det har hvert en hyggelig tur til Bornholm.

xoxo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar