tirsdag den 11. september 2012

Min mening om FML.

Jeg syntes at alle bruger FML, af total ligegyldige grunde. FML betyder fuck my life, og det er der ikke særlig mange der ved, når de skriver f. eks: 'Dårlig dag.. FML!' 'Har lige slået mig! FML!'
Altså. Jeg syntes at det er total dumt at bruge FML, til sådan nogle ligegyldige ting. Jeg skriver f. eks aldrig FML, når jeg har fået forkerte svar i matematik. Det kan godt være jeg får en masse fejl i prøven, men det betyder ikke at resten af Facebook behøver at vide det.

Altså, nu vil jeg ikke kritisere folk der skriver det på den måde, men jeg er godt træt af at folk tror de har et lorte liv. Der er altså mange andre i Verden, eller i Danmark, der har et værre liv end dem der skriver det, af lige præcis de årsager. Tænk på dem, der faktisk har en grund til at skrive FML. Tænk på dem, hvis far er udsendt til et land, fordi han er i militæret. Tænk på den som er blevet sat et eller andet random sted hen, fordi deres forældre ikke kan klare at have dem derhjemme. Tænk på dem, der ingen mor eller far har. Eller dem som overhovedet ingen forældre har. Tænk på dem der bliver mobbet og begynder at cutte i sig selv.

De har en grund til at skrive FML. De har en grund til at hade deres liv, og ingen andre har en grund til at hade deres liv på grund af hovedpine, en sygdag eller fejl i lektierne. Det er normale ting, som sker for alle, ikke kun for dig, eller din ven, eller din veninde. Carpe Diem, som jeg er begyndt at sige. Lev i nuet. Kom over såret, kom over fejlene i prøven. Uanset hvad, så kan du godt komme over det, men det kan dem uden forældre, der bliver mobbet eller cutter.. det kan de altså ikke.

Så jeg beder jer alle sammen, som skriver FML uden grund.. stop. I har ingen grund til at hade jeres liv på grund af så små ting, så stop med at skrive FML, tak. Så vil i gøre mig, og nok også en masse andre, meget glade.

xoxo

6 kommentarer:

  1. Jeg synes du tager fml for tungt og bogstaveligt, da det bruges mere ironisk end seriøst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg oplever bare tit på Facebook, at folk de bare skriver det uden videre, og det går mig virkelig på. Det er derfor jeg gerne vil ud med hvad jeg mener om at skrive det. :)

      Slet
    2. Jamen for mig er det to vidt forskellige ting, fordi fuck my life er en ironisk sætning, brugt for sjov om en lorte situation.
      Intet menneske med respekt for sig selv eller sine omgivelser, ville nogensinde skrive "Så mistede jeg min mor i et biluheld. fml." derfor synes jeg slet ikke det kan sammenlignes.

      Slet
  2. Kunne være du skulle starte en trend.. Skriv LML hver gang du skriver noget på Facebook... ha ha... LML - Love My Life... Positiv energi smitter..:) Så jo mere positiv du selv er jo mere positiv vil andre være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en meget god idé. :) Man skal være positiv, ikke negativ. Det prøver jeg lige en dag, hehe. :)

      Slet
  3. Var det mig du tænkte på da du lavede det der indlæg fordi jeg skrev et eller andet med fml? :)

    SvarSlet