tirsdag den 25. september 2012

Stop Osman&Jeppe på DR

Jeg har nogle gange set Osman&Jeppe på DR og Ramasjang, men det stoppede hurtigt da jeg fandt ud af hvor krænkende det er for alle de børn, der faktisk lider af det som de lider af.
ADHD, ordblind eller noget lignende.. man er ikke anderledes? ADHD kan gøre du måske er lidt højrystet, det er en fra min klasse, men jeg ser ham stadig for den han er. En flink dreng, som godt kan tage ting seriøst. Ordblind, man kan ikke læse, fordi ordene bliver sådan helt utydelige eller noget i den stil... men man er sgu da stadig ikke anderledes? Det er præcis hvad den serie viser.. at det er FORKERT at være "handicappet". Der er mange andre lidelser, men det her er bare to af dem.

Jeg fatter bare ikke hvorfor de ikke stopper den? Kan de overhovedet ikke se, hvor meget det kan øge mobningen! DR må tage sig sammen og få gemt den serie godt og grundigt væk.
Den serie er med til at gøre alle de "handicappede" børn kede af det, og jeg har fandme ondt af dem. Det kan godt være de syntes den serie er sjov, men det syntes alle de "handicappede" børn, og mig, altså ikke. Den er bare krænkende den er.

Hvis du også syntes den er krænkende for "handicappede" børn, så gå ind og smid et like på Stop Osman og Jeppe på DR. Det kan godt være, at det ikke nytter noget at gøre det, men man kan altid prøve, ikke? Jeg syntes i hvert fald at i skal smide et like, for siden deler en masse ting som er spændende. Mobbehistorier er nok største delen, men alligevel.
xoxo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar