mandag den 17. september 2012

Veninder - De er der for en.

Jeg ser den reklame igen og igen, om at man kan vaccinere sig, sammen med en veninde gratis.. eller noget i den stil.. Og derfor fik jeg lyst til at skrive et lille indlæg til jer, om hvad jeg syntes en god veninde er, eller hvordan en god veninde er.

En god veninde skal være der for en, når man er ked, sur eller glad.. Hvis man nu er ked af det pga. ens kæreste har slået op, så er det jo dejligt at have en veninde der er der for en. Når man er sur på sine forældre, eller en anden i klassen måske, så skal man kunne have en at skrive eller tale med. Når man er glad, hvis man er glad fordi man er kommet ind på en efterskole eller har fået en kæreste, så skal der være en veninde til at være glad sammen med en, altså.

Nu får i nogle af mine råd/tips til hvordan man er en god veninde. Det er bare min mening til en god veninde, i kan sagtens have jeres egen mening, selvfølgelig.
  • Man skal være der for en. Når man er glad, ked af det eller sur, man skal ALTID være der for en, hvis man er en god veninde.
  • Man skal kunne dele ting med hinanden. Dele hemmeligheder, slik, minder.
  • Man skal kunne snakke med hinanden. Dele alt, hvis man har fået en kæreste, skal til fest UDEN forældrene ved det, hvis man har fået sit første kys.. man skal bare dele ting, med hinanden.
  • Sov sammen. Gerne flere end bare jer to, måske dig og fire andre, så kan i rigtig hygge med at lege S, P eller K, fortælle hemmeligheder til hinanden. Bare pigehygge.
  • Fælles interreser. I skal have nogle ting i begge kan lide, eller finde nogle ting i begge kan lide. Det behøver ikke være noget stort, bare en lille ting, som i begge kan lide, hehe.
Det er nok nogle af de ting, jeg mener man skal kunne, for at være en fantastisk god veninde, men stadigvæk er det bare min mening, så hate ikke mine meninger om ting, tak.

Der kommer tips og råd til et godt "slumber party" senere eller en anden dag, det er måske mest til piger, men drenge kan også læse det og få gode idéer, hehe.

xoxo

1 kommentar: